ÿ
Home / Blog / Vrouwen versieren / David-DeAngelo-pua

David DeAngelo, PUA goeroes

01 Mar 2015, door Arnoud in Vrouwen versieren

David DeAngelo, PUA goeroes

Wat ik geleerd heb van David DeAngelo

David DeAngelo, zijn echte naam is Eben Pagan, is een interessant figuur. Als je hem zo ziet dan maakt hij niet echt een hele charismatische indruk. Eerder een suffe indruk. Hij staat te puffen en te steunen als hij op het podium staat en iets over moet brengen. Het kost dus wel enige moeite om op de inhoud te letten. Maar zoals dat met alles gaat, als meerdere mensen over hem praten dan ga je er toch een naar luisteren.

Heb je trouwens mijn gratis rapport al gezien met 25 kant-en-klare berichtjes voor op Whatsapp of Tinder?

Het zijn mijn beste zinnen om haar wild aangetrokken tot je te maken. Ze werken trouwens ook grandioos op dates ;) Download mijn 25 kant-en-klare berichtjes

In het boek The Game van Neil Strauss werd hij al neergezet als de minst charismatische persoon uit de 'pickup community'. Toch zaten zijn zalen toen al vol en nu nog praten mannen over hem. Hij moet dus wel inhoud hebben denk ik dan. Daarnaast heeft hij zich doorontwikkeld van pua goeroe naar internet marketing goeroe, wat mij ook aanspreekt: iemand die zichzelf opnieuw uitvindt vind ik altijd inspirerend. En hij is niet de minste met een enorm online imperium.

David DeAngelo's bijdrage # 1: Cocky funny

De reden dat ik zijn theorieën wat minder aansprekend vond waren ook omdat ze enerzijds best wel simpel leken. Niet zo sexy. Bijv 'cocky funny', je dient verwaand grappig, of speels zelfverzekerd te zijn en dan komt het wel goed. Zo simpel kan het toch niet zijn denk je als je zelf struggeld met vrouwen en aan het zoeken ben wat je moet zeggen zodat je niet wordt afgewezen. Ik moet zeggen dat nu ik inmiddels aardig wat kennis heb vergaard over pickup, dat ik steeds meer waardering krijg voor zijn werk.

TIP: 7 Must-have tips om vrouwen te versieren met lichaamstaal

Het cocky funny frame komt ook terug in mijn eigen boek, de FLOW methode. En dan onder de W van Waardebesef. Vrouwen zijn net mensen, en mensen waarderen nu eenmaal dat waartegen ze opkijken. Het is tegen intuïtief want ze kijken neer op mensen die op hun beurt naar hun opkijken. Vrouwen hebben dit nog sterker, omdat zij evolutionair biologisch gezien dolgraag iemand met een hoge status willen. Het is ook gewoon menselijk, we willen allemaal zo goed mogelijke zaken doen op de datingmarkt.

Als je er op een abstract, conceptueel niveau, en vanuit didactisch oogpunt naar kijkt dan is het geniaal. Wanneer je mannen wilt leren om beter te worden in versieren, dan wil je ze praktische handvatten geven. Negentig procent van alle theoretische kennis verdampt namelijk toch in het aangezicht van een mooie vrouw. Plus een hoop – zogenaamd praktische – trucjes die werken alleen in bepaalde situaties en voor een bepaald type mannen. Deze vuistregel, wees cocky funny, gaat altijd op.

Cocky funny betekent eigenlijk, en dat is ook een David DeAngelo uitspraak, dat jij de prijs dient te zijn. Een typische nice guy fout, iemand die slecht is in vrouwen versieren, is dat hij de vrouw die hij leuk vindt op een voetstuk zet. Hij maakt haar de prijs vanuit de gedachte dat zij hem dan leuk gaat vinden. Niets is minder waar. Vrouwen vallen op een zelfverzekerde, zelfs een tikkeltje arrogante en narcistische mannen – die daar wel het scherpe randje afhalen met een hoop humor. Dit zijn namelijk de mannen die daarmee communiceren dat zij de prijs zijn. 

TIP: Angst voor afwijzing overwinnen met 3 simpele tips

David DeAngelo's bijdrage # 2: Go deep

Je zou hier waarschijnlijk David D.'s, zoals hij liefkozend wordt genoemd in de pickup community, bekendste uitspraak verwachten: attraction is not a choice. Hiermee maakte DeAngelo duidelijk dat aantrekkingskracht op een heel diep, rauw niveau door evolutionaire factoren bepaald wordt. Vergroot deze man mijn kansen op overleving van mij en ons nageslacht. Dat is een voorbeeld van wat ik bedoel.

Ik luisterde ooit naar één zijn video's over internet marketing, en daarin beschrijft hij waar hij vandaan komt – uit de armoede. Opgegroeid in een trailerpark, zonder al veel opleiding was hij vastbesloten om succesvol te worden. Daarom ging hij succes bestuderen, slimme zet. Een van de principes die hij tegenkwam is om altijd mentors te zoeken die succesvoller zijn dan jij. En één van deze mentors, een topper op het gebied van info marketing (ik ben de naam even vergeten), zei: 'Go deep'.

Graaf je zo diep in in bepaalde onderwerpen dat je het echte goud tegenkomt. Iedereen wil wel succes maar maar weinig mensen zijn bereid de prijs de betalen die je daarvoor moet betalen. Ik vond het ronduit inspirerend! Graaf dieper, dan vind je het echte goud. Snap je iets niet? Graaf dieper, geef niet op. Het duurt in veel gevallen 10 jaar gefocussed werken voordat je mastery bereikt, voordat je een expert wordt waar anderen naar willen luisteren.

David DeAngelo's bijdrage #3: Interviews met dating guru's

Wat David D. deed was actief op zoek gaan naar goeroes en naturals om hen uit te horen, te ondervragen en hij deed dit door deze mensen tegelijkertijd een podium te bieden. Met andere woorden, hij is een briljante netwerker! Het is een perfecte manier om mentors te vinden, tegelijkertijd student en leraar te zijn en leiderschap te tonen. Veel mannen lopen tegen dit probleem aan dat ze beter willen zijn met vrouwen, maar er zijn maar bar weinig plekker waar mannen terecht kunnen.

David DeAngelo introduceerde een hoop trucs die bekend zijn geworden, zoals de 'hoe krijg ik haar bij me thuis aan het einde van een date truc' (een hele mond vol). Die gaat als volgt. Je zorgt dat ze jou ophaalt of als je haar ophaalt dat je zegt, 'ah shit, ik ben mijn portemonnee vergeten. Ik haal 'm even op'. Bij jou thuis aangekomen hol je naar boven en je vraagt haar even mee. Zij weet dat jullie zo weer weg gaan dus alleen maar nieuwsgierig zijn. Het resultaat is dat wanneer je haar aan het eind van de date meevraagt ze al vertrouwd is met jouw woning en de drempel een stuk lager is.

Je kunt de mensen die hij geïnterviewd heeft (de informatie is inmiddels wel erg verouderd) uitchecken. Er zitten personen bij, zoals Sean Stephenson, wiens boodschap vandaag de dag nog steeds relevant is.

Maar als je David DeAngelo bestudeert zie je dat hij net als wij meer gericht op mannen te leren vrouwen te versieren zonder dat ze hun ziel hoeven te verkopen. Hij propageert zoals wij dat laten zien dat authentiek zijn geen handicap is bij het versierproces maar juist een voordeel! Waarom? Omdat authentiek zijn een uiting van kracht is en dat, mijn vriend, is heel aantrekkelijk! 

Stop met moeizame gesprekken en pijnlijke afwijzigen

Mijn gratis Transformatie pakket maakt van jou een versier-koning.

  • 5 Stappen waarmee je altijd succesvol aanspreekt
    En mijn 7 meest succesvolle openingszinnen
  • 3 Gesprekstechnieken waarmee je nooit meer saaie gesprekken hebt
    Plus 12 kant en klare zinnen om het gesprek epic te maken
  • 25 Whatsapp en Tindertips die ik zelf gebruik in elk gesprek
    En de 10 bunders die bijna elke man maakt bij het texten
  • Het #1 geheim van de seksueel aantrekkelijke man
    En de 4 leugens die vrouwen je vertellen over wat ze willen
  • Friendzone Houdini
    De 3 sleutels om in 5 dagen uit de friendzone te ontsnappen en er nooit meer in te komen
  • Stuur me het Transformatie Pakket!

Gerelateerde artikelen

Reacties

Plaats een Reactie



Workshops & Trainingen

Datum Programma Locatie Beschikbaarheid
13 Dec. '24 Attraction Bootcamp Utrecht
MEER INFO ›
2 Jan. '25 Kickoff Bootcamp Barcelona 🌞
MEER INFO ›
31 Jan. '25 Attraction Bootcamp Utrecht
MEER INFO ›
14 Mar. '25 Attraction Bootcamp Amsterdam
MEER INFO ›
18 Apr. '25 Attraction Bootcamp Utrecht
MEER INFO ›

Meer events en trainingen

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

De noodzakelijke en statistiek-cookies verzamelen geen persoonsgegevens en helpen ons de site te verbeteren. Daarnaast gebruiken we andere cookies voor promotie en het testen van nieuwe functionaliteiten. Hieronder kan je aangeven of je dat goed vindt (meer info: Privacy Policy)