Aantrekkingskracht en positief denken
De kracht van positief denken
Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat positiviteit aantrekkelijk is. Ga maar na, bij welke mensen ben je graag bij in de buurt (man of vrouw) – mensen die positief zijn of negatief? Positief natuurlijk! Bovendien voel je je ook veel beter wanneer je gedachten positief zijn.
Heb je trouwens mijn gratis rapport al gezien met 25 kant-en-klare berichtjes voor op Whatsapp of Tinder?
Het zijn mijn beste zinnen om haar wild aangetrokken tot je te maken. Ze werken trouwens ook grandioos op dates ;) Download mijn 25 kant-en-klare berichtjes
Maar waarom zou je moeite doen om positiever te zijn? Het zit toch in je genen, het is toch aangeboren? ‘Zo ben ik nu eenmaal..’ Bullshit. Positief zijn en positief denken is een gewoonte. En gewoontes kun je aanleren. Daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is om het aan te leren.
Aantrekkingskracht en verantwoordelijkheid nemen
Positief denken heeft alles te maken met verantwoordelijkheid nemen. Verantwoordelijkheid is iets dat we nooit kwijtraken maar dat we vaak ontkennen. Je wel de controle uit handen geven, maar nooit verantwoordelijkheid.
De ultieme verantwoordelijkheid van alles in je leven ligt bij jou… en jou alleen. Niet je ouders, je baas, je vriendin, je ex, je spiritueel leider, je god of wie dan ook. Je kunt iedereen de schuld geven maar jij bent degene die de gevolgen dient te dragen.
Klinkt logisch maar toch maken we ons er maar al te makkelijk schuldig aan. Om terug te vallen of vast te zitten in een patroon waarin we vooral bezig zijn met wat we niet willen. Dit is het beste te zien aan dat men vooral bezig is uit te leggen waarom men zoveel moeite en problemen heeft.
TIP: Relatietest: 7 tips om je relatie te testen en te verbeteren
- “Ik ben gefrustreerd dat…”
- “Ik haat mijn …”
- “Ik snap maar niet waarom …”
- “Ik maak me zorgen dat …”
- “Ik zou toch … maar het lukt me niet om …”
Aantrekkingskracht en de kracht van intenties
Als je de uitspraken hierboven herkent realiseer je dan dat dit eigenlijk een lijst met intenties is. Dat is wat je aantrekt, of je nu gelooft dat dat onzin is of niet. Wat er echter ontbreekt is dat de persoon die dit zegt of denkt geen verantwoordelijkheid voor deze resultaten neemt.
De populaire benaming hiervoor is de ‘law of attraction’. Feitelijk is het een eeuwenoud spiritueel principe. Gebaseerd op het uitgangspunt dat alles uiteindelijk energie is, en energie een bepaalde trilling heeft. Soortgelijke trillingen trekken elkaar aan. Het zegt dat je aantrekt waar je aan denkt. Denken is ergens om vragen. Elke gedachte is een intentie.
En dit principe is volledig neutraal. Het filtert niet waar jij om vraagt. Als jij denkt aan wat je wilt dan krijg je dat. Als je denkt aan wat je niet wilt krijg je dat ook. De sleutel is verantwoordelijkheid nemen. Hoe stop je ermee te denken aan dat wat je niet wilt? Neem verantwoordelijkheid! Het zorgt ervoor dat je een hoger niveau van bewustzijn bereikt.
Aantrekken wat je wilt
Stel je voor dat je het nummer hebt gekregen van een leuk persoon. Dat jullie elkaar een paar keer hebben gezien en het was gezellig. Maar je zit erover in of ze je wel leuk vindt. Je maakt je dus zorgen. Je denkt aan wat er allemaal mis kan gaan. Aan wat je allemaal moet doen omdat ze je anders niet leuk vindt. Wanneer je dit doet is dit wat je aantrekt.
TIP: Ik Weet Niet Wat Ik Moet Zeggen: 13 Tips Die Twijfel Doden (+Zinnen)
Wanneer je ergens de verantwoordelijkheid voor neemt dan ga je er ook van uit dat je de macht hebt om er iets aan te doen! Je gaat er dan meer positieve energie (gedachten) steken in dat proces. En dit is verslavend. Voor mijzelf is het een relatief nieuw proces, iets waarvan ik me nu pas echt bewust begin te worden.
Ik heb het al het werk gezien bij mezelf en bij anderen om me heen, en ik kan je zeggen dat het één van de meest gave ervaringen is die ik in ieder geval heb gehad. Het voelt licht, bevrijdend, zin-gevend, overvloed stimulerend en ga zo maar door. Ik legde het laatst aan iemand uit door het te vergelijken met push- en pull-marketing.
Push marketing betekent heel veel mensen benaderen in de hoop dat er wat blijft ‘plakken’ en mensen bij je gaan kopen. Pull marketing is vooral veel positiviteit (en waardevolle informatie bijv.) blijven uitzenden en dan afwachten wat op jou afkomt. En het tweede voelt zoveel meer ontspannen en tegelijktijd spannender. Een soort ontspannen excitement.
De law of attraction in actie
Naarmate je meer oefent en experimenteert met “pull marketing” zul je er beter in worden. Zul je meer mogelijkheden gaan zien. Zul je gelukkiger worden! Eén van de tips die ik je hierbij kan geven is om het de aantrekkingskracht niet te proberen te controleren. Wanneer je jezelf laat verrassen met wat er op je pad komt doordat jij je gedachten positief conditioneert dan pas gebeurt het.
Hoe doe je dit in de praktijk? Het begint met dankbaarheid en met het nemen van verantwoordelijkheid.
Stop met moeizame gesprekken en pijnlijke afwijzigen
Mijn gratis Transformatie pakket maakt van jou een versier-koning.
- 5 Stappen waarmee je altijd succesvol aanspreekt
En mijn 7 meest succesvolle openingszinnen - 3 Gesprekstechnieken waarmee je nooit meer saaie gesprekken hebt
Plus 12 kant en klare zinnen om het gesprek epic te maken - 25 Whatsapp en Tindertips die ik zelf gebruik in elk gesprek
En de 10 bunders die bijna elke man maakt bij het texten - Het #1 geheim van de seksueel aantrekkelijke man
En de 4 leugens die vrouwen je vertellen over wat ze willen - Friendzone Houdini
De 3 sleutels om in 5 dagen uit de friendzone te ontsnappen en er nooit meer in te komen
Stuur me het Transformatie Pakket!
Gerelateerde artikelen
- Verliefd op een onbereikbare vrouw: 3 situaties + oplossingen
- 71 Tinder vragen & zinnen die ALTIJD reactie geven
- Date in Gent: Beste Ideeën & Tips voor een Super Eerste Date
- 9 Simpele tips om iemand echt te leren kennen (+ 36 slimme vragen)